Vanliga frågor

  • Kan jag ångra mitt köp?

    Har du beställt ombuds- eller hemleverans av din beställning har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. För att få fri returfrakt behöver du använda den returfraktsedel som kundservice skickar till dig efter att du meddelat oss att du vill returnera en vara. Om du använder ett annat fraktalternativ får du själv betala returfrakten. Du kan även returnera till en av våra butiker. Glöm inte att inkludera en ifylld retursedel i din retur. 

    Har du beställt till butik erbjuder vi 14 dagars öppet köp. För att kunna nyttja öppet köp ska förpackningen vara obruten och varan i nyskick.

    Läs mer under våra köpvillkor.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Reklamationer görs till kundservice eller i en av våra butiker. Vid reklamation till kundservice ber vi dig bifoga nedan information för att vi ska kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt.

    -      Webbordernummer eller orderbekräftelse
    -      Kvitto eller följesedel
    -      Beskrivning av felet på varan
    -      Översiktsbild på varan
    -      Bild som visar felet på varan

  • När kommer de varor jag beställt?

    Alla beställningar som görs hanteras redan samma dag alternativt närmsta vardag. När du beställer varorna så anger vi en beräknad leveranstid på t.ex. 2-6 vardagar. Har du beställt hemleverans eller till postombud får du ett mail med spårningsnummer. Vid beställning till butik aviseras du via SMS när din beställning finns att hämta. Om du har frågor gällande din leverans är du alltid välkommen att kontakta kundservice via telefon, chatt eller mail.

  • Måste jag som beställt varorna även hämta ut dom?

    Har du valt att få din beställning skickad till postombud skall du kunna uppvisa giltig legitimation. Om det är någon annan som skall hämta ut paketet åt dig behöver denne uppvisa både din och sin egen legitimation.

    Har du valt att hämta din beställning i en av våra butiker skall du vid förfrågan kunna uppvisa giltig legitimation. 

    Vid hemleverans kräver vi legitimation och kvittens.

  • Kan jag byta leveranssätt?

    Om du har valt att hämta din beställning i en av våra butiker finns möjlighet att byta butik.

    Har du beställt till att få din leverans skickad till dig kan du byta till en annan frakttjänst, exempelvis från postombud till hemleverans. Eventuell mellanskillnad kommer att krediteras alternativt debiteras på din beställning. Har vi redan hunnit behandla din beställning går det inte längre att ändra leveranssätt.

  • Kan jag få delleverans?

    Ja, om du har beställt flera varor och någon vara är restnoterad och kan ej levereras inom beräknad leveranstid. Vi kontaktar dig per mail eller telefon i dessa fall.

  • Varför syns inte alla leveranssätt i kassan?

    I våra butiker finns ett begränsat sortiment och medan många av våra produkter går att beställa för uthämtning i butik finns det också en del produkter som endast levereras via postpaket från vårt onlinelager.
    En del av våra produkter kan vi av säkerhetsskäl inte leverera via postpaket och de kan därför endast beställas för uthämtning i någon av våra butiker.

  • Passar produkten min bil?

    Vi erbjuder filtrering med hjälp av registreringsnummer eller bilmodell under många av våra kategorier. Denna filtrering tar fram de produkter som passar den angivna bilmodellen och inte alltid en specifik bil. För vissa produktsortiment kan det förekomma att du behöver göra ett eget val utifrån ett flertal olika produkter som passar den bilmodell du angivit, exempelvis om bilen har utrustningsnivån R-Design eller inte.

  • Kan jag förskottsbetala om jag väljer att hämta min beställning i butik?

    Nej, om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker kan du i dagsläget endast betala på plats i butiken i samband med att du hämtar din beställning.

  • Kan jag betala med CarPay i butik?

    Nej, i dagsläget kan du endast betala med ditt Biliakort i våra butiker om du vill samla poäng eller ta del av våra Biliakortskampanjer.

  • Kan jag betala mitt verkstadsbesök med CarPay?

    Ja, har du bokat monterat & klart och haft din bil inne hos oss kan du betala din verkstadsnota med CarPay-appen. Självklart går det bra att även betala med ditt Biliakort också.

Skriv ut