1 års garanti
20 % Rabatt

Passar den din bilmodell?

Volvo Original Vinterhjul med Dubbat vinterdäck 17" Pandora

Pirelli Ice Zero 2

225/50R17

Leverans 2-6 arbetsdagar

4.344SEK/ st

3.475SEK/ st

Miljöavgift (Återvinningsavg. PV-däck) på 25 kr styck tillkommer.

Hjulet levereras komplett med fälg, däck, navkapsel och ventil. Det är balanserat samt rundhetskontrollerat på samma rigorösa sätt som i bilfabriken.

Mer om 17" Pandora

Mer information

Volvo Original 17" Pandora 225/50R17

Volvo Original 17" Pandora 225/50R17
Artikelnummer för Bilia
LO EBDPIDAB37926G7
Tillverkarens artikelnummer
37926G7
Kategori
Vinterhjul
Varumärke
Volvo Original
Garanti
1 års garanti
För säsong
Vinter
Däcktyp
Dubbat vinterdäck
Däckmärke
Pirelli
Däckmodell
Ice Zero 2
Passar till en
Personbil
Nej
Fälgtyp
Aluminium
Fälgmärke
Volvo
Fälgmodell
Pandora
Nej
För typ av bil
Personbil
Bultcirkel
5/108
Anpassad för vinter
Ja
Fälgbredd
7.0
ET/Inpressning
50.0
225/50R17
Däck dimension bredd
225
Däck dimension profil
50
Däck dimension diameter
R17"
Ja
98
T
  1. Tyre pressure monitoring system TPMS (tire pressure monitoring system) är ett däcktrycksövervakningssystem som indikerar när däcktrycket sjunker. Antingen genom sensorer i däckens ventiler eller så övervakas hjulens rotationshastighet.
  2. RunFlat är ett däck med förstärkta sidor som hindrar däcket från att sjunka ihop vid punktering. Se rekommenderad maxhastighet och körsträcka efter punktering i instruktionsboken eller på tillverkarens hemsida.
  3. Däckdimensionen är däckets storlek. Du hittar den på däcksidan och i registreringsbeviset. Först står däckets bredd i mm, sedan däckets profil (höjd). Sist står däckets innerdiameter (fälgstorlek) i tum.
  4. Förstärkta däck är konstruerade för att klara en högre belastning. Även däck märkta med RF (reinforced), XL eller EL (extra load) visar att däcket är förstärkt.
  5. Belastningsindex är en sifferkod som anger maximal belastning däcket får utsättas för. Även kallat load index. Du hittar det på däcksidan och i registreringsbeviset.
  6. Hastighetsindex visar däckets högsta tillåtna hastighet. Du får enligt lag aldrig välja ett däck med lägre hastighetsindex än vad bilen är registrerad med. Du hittar det på däcksidan och i registreringsbeviset.

Pirelli Tyre Life

Med Pirellis däckskyddsgaranti Tyre Life kan du känna dig trygg på vägarna. Om dina däck skulle få en oavsiktlig skada, som inte går att laga, kan du med garantin få däcken utbytta helt gratis. Under garantiperioden får du även tillgång till fri vägassistans dygnet runt.

För att omfattas av garantin behöver du skapa ett konto på www.pirelli.se/tyrelife och registrera dina däck senast 30 dagar efter köpet.

Så här gör du om du får en skada på däcken och omfattas av garantin Tyre Life:

Vägassistans: Kör till närmaste Tyre Life-aktiverad Pirelliåterförsäljare eller ring Pirelli Tyre Life vägassistans på 020-20 20 23. Det är gratis och tillgängligt dygnet runt.

Däckbyte: Återförsäljaren ser om garantikraven uppfylls och att du har kvitto med dig. Går däcket inte att laga ersätts det med ett nytt – helt gratis.

Hemresa eller hotell: Om däcket inte kan lagas eller ersättas samma dag inkluderar vägassistansen även hyrbil, hotell, taxi, flyg etc. Ring Pirelli Tyre Life vägassistans på 020-20 20 23 för hjälp.

 

Se pdf för mer information och villkor för Pirelli Tyre Life.

Nedan har du våra köpvillkor för vår webbshop. Längst ner kan du även välja att skriva ut köpvillkoren. Har du några frågor så kontakta oss gärna på 0771-400 000. 

  • Allmänt

    Läs gärna dessa allmänna villkor så vet du vad som gäller när du gör en beställning ifrån oss eller gör en tidsbokning via www.bilia.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”).
    På Webbplatsen erbjuder Bilia konsumenter och företag möjlighet att köpa tillbehör och tjänster till sina bilar. Villkoren gäller även om du företräder ett företag och i sådant fall gäller vad som sägs om ”dig” nedan istället för ditt företag.

    Vissa delar i villkoren skiljer sig åt beroende på om du gör din beställning eller tidsbokning som konsument eller som representant för ett företag.
    Du som handlar som privatperson behöver vara över 18 år och inte stå under förmyndarskap eller av annan anledning ha begränsad rättshandlingsförmåga. Om du är under 18 år krävs dina målsmäns samtycke för att få beställa hos oss.

  • Avtal och beställning

    För att kunna göra en beställning eller tidsbokning på Webbplatsen behöver du acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa dem för egen räkning. Om du företräder ett företag accepterar du villkoren även för företagets räkning och garanterar att du har behörighet att godkänna dessa villkor samt de beställningar eller tidsbokningar du gör för företagets räkning.

    Vid beställning ingås avtal mellan dig och Bilia Personbilar AB med org. nr 556063-1086 (nedan kallat ”Bilia” eller ”vi”). Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgett felaktiga personuppgifter).

    Vi hanterar alla beställningar inom 24 timmar på vardagar. Beställer du före kl 10.00 en vardag och varan/varorna finns i vårt webblager skickar vi beställningen samma dag.

  • Priser, avgifter och betalning

    Priser och avgifter

    Vid beställning gäller de priser som anges på webbplatsen vid tidpunkten för beställningen. Samtliga priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat. Det kan även tillkomma andra avgifter såsom miljöavgift vid återvinning av däck eller avgift för programmering av TPMS-ventiler (däcktrycksövervakning). Vid hjulskifte av en bil som är utrustad med TPMS som aktiv så tillkommer en avgift i samband med montering. Exakt vilka eventuella övriga avgifter som tillkommer specificeras närmare på webbplatsen vid respektive vara och tjänst.

    För utvalda originaltillbehör samt däck och hjul anges, utöver kostnaden för produkten, även ett monterat & klart-pris som är ett totalpris för varan inklusive vårt pris för att montera varan åt dig.

    Betalning

    Vi erbjuder de betalsätt som anges på webbplatsen, informationen hittar du här.

    Vi förbehåller oss rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt. Notera att tjänsten monterat & klart endast kan betalas i vår verkstad samt att våra butiker inte tar emot kontanter. Vid betalning med betalkort, kreditkort eller CarPay kommer dina pengar dras direkt från kortet vid betalning online. Ytterligare begränsningar för betalningsalternativen kan förekomma, information om detta anges på webbplatsen.

     

  • Faktura via Swedbank Pay

    Här hittar du de villkor som gäller mellan dig och denna butik när du väljer att betala med faktura.

    Med Faktura betalar du först efter att din vara har skickats och behöver inte ge ut dina kort- eller bankuppgifter.

    • Fakturan skickas till din e-postadress.
    • Fakturan behöver betalas inom 14 dagar.*
    • Logga in på Swedbank Pay för att se och betala dina fakturor.

    * Butiken kan erbjuda betalning inom 30 dagar från att fakturan skapats, om så anges i kassan.

    Swedbank Pay är en del av PayEx Sverige AB. När du väljer Faktura övertar PayEx Sverige AB rätten att få betalt och din betalning ska därmed gå till PayEx Sverige AB. För kontaktuppgifter, gå till Swedbank Pays hemsida

    Betalningsvillkor

    Butiken kan välja att ta ut en fakturaavgift som i så fall framgår när du väljer att betala med Faktura. Avgiften läggs på köpets totala belopp.

    Du har alltid minst 14 dagar på dig att betala från att fakturan skapats.

    Om du inte betalar innan sista dag för betalning tillkommer en kostnad för skriftlig betalningspåminnelse med 60 kronor samt dröjsmålsränta om 19% plus gällande referensränta, dock lägst 20%. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader tillkommer.

    Kreditprövning och inhämtning av adressuppgifter

    När du handlar på faktura genomförs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning görs. Som ett helägt dotterbolag till Swedbank inhämtar vi, i förekommande fall och då sådan information finns tillgänglig, kredit- och betalningsinformation om dig från Swedbank. Kreditupplysning kan även inhämtas från externa affärs- och kreditinformationsföretag så som till exempel UC. Du får då en kopia på kreditupplysningen på post eller e-post, enligt din preferens.

    Information om dina adressuppgifter inhämtas från Statens personadressregister, SPAR.

    Du hittar allmänna villkor för Kredit på Swedbank Pays hemsida.

    Personuppgiftshantering

    Du ska alltid känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till Swedbank Pay. Vi gör allt vi kan för att skydda dem, förhindra att obehöriga kan komma åt dem, kontrollera att de är korrekta, att de enbart behandlas för det ändamål som uppgifterna har samlats in, och rensas när de inte längre behöver sparas med hänsyn till ändamålet, av säkerhetsskäl eller enligt annan lag.

    Dina personuppgifter behandlas bland annat i syfte att leverera den betalmetod du valt, utföra kundanalyser, kommunicera med dig via marknadsföring eller undersökningar, utföra kreditkontroller och identifikationskontroller samt för att uppfylla lagkrav som t.ex. att arbeta för att motverka bedrägerier eller penningtvätt och finansiering av terrorism. Klicka här för att läsa mer om hur Swedbank Pay hanterar personuppgifter.

  • Kampanjer och erbjudanden

    Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa villkor. T.ex. kan du som har ett Volvo- eller Biliakort få särskilda erbjudanden på olika utvalda artiklar. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av oss i samband med kampanjen. Vi förbehåller oss rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer, givetvis i enlighet med gällande marknadsföringslag. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

  • Hämtning, leverans och frakt av varor

    Du kan antingen välja att hämta din beställning på en av våra anläggningar eller att få den levererad. För mer information om dessa alternativ, se nedan och våra leveransvillkor som du hittar här . Frakt tillkommer vid leverans om inte annat framgår av leveransvillkoren. Om du väljer att hämta din beställning på en Bilia-anläggning tillkommer ingen fraktavgift. 

    Vi erbjuder endast leverans inom Sverige. För varor som är markerade ”Utförsäljning” eller ”Fyndvara” gäller endast hemleverans, leverans till ombud i de fall det är möjligt, samt avhämtning på den anläggning där varorna finns tillgängliga. Ytterligare begränsningar i leveransen kan förekomma, vilket i sådant fall anges tydligt på webbplatsen.

    På webbplatsen kan du se vilka varor som finns i lager på våra olika anläggningar för avhämtning samma dag. Vi reserverar oss för felaktiga saldobesked. 

    Leveranstiden för varor som inte finns i lager hos den valda anläggningen vid avhämtning samt för varor som ska levereras till dig eller postombud är normalt 2-6 vardagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på vilken leveranstid vår leverantör har samt vart i Sverige leveransen ska ske. Avvikelser kan ske från angivna leveransdatum. Om du har beställt en vara som är tillfälligt slut eller som är en beställningsvara är leveranstiden 1 till 4 veckor om inget annat anges. När varan ankommer till anläggningen för avhämtning erhåller du ett sms om att varan ankommit och är redo att hämtas.

    Om leverans inte kan ske inom utlovad leveranstid kommer vi kontakta dig senast första vardagen efter din beställning. Om det uppstår några problem som fördröjer leveransen kommer du även få meddelande om detta.

    Vi vill undvika delleveranser och kommer därför invänta samtliga inleveranser från leverantörer innan varorna skickas till dig. Om detta medför att vi inte kommer kunna leverera inom utlovad leveranstid kommer vi kontakta dig. Dina fraktkostnader kommer inte påverkas om vi väljer att skicka beställda varor i delleveranser istället för en samlad leverans.

    Beroende på vilken betalnings- och leveranslösning du har valt ska du lösa ut, hämta eller ta emot din paketförsändelse enligt de anvisningar som från tid till annan lämnas av oss eller det aktuella fraktbolaget. Vid leverans kan vi begära att du ska kunna uppvisa giltig legitimation. Beroende på vald leveranslösning får du en avisering som visar var och när paketförsändelsen ska hämtas eller tas emot. Om du inte löser ut, hämtar eller tar emot din paketförsändelse kommer du att debiteras en hanteringsavgift beroende på valt fraktsätt.

    Ombudspaket – 250kr
    Hemleverans, paket – 500kr
    Hemleverans, pall – 1000kr

  • Tjänster

    Bilia erbjuder ett flertal olika tjänster så som service, rekond samt montering av tillbehör och däck. För samtliga våra tjänster gäller MRF:s reparationsvillkor för personbil i tillägg till dessa villkor, se här. Vid eventuella motstridigheter i dessa villkor och MRF:s reparationsvillkor för personbil ska dessa villkor ha företräde avseende köp och utförande av tjänster.

    Vi åtar oss att förvara nyckeln till din bil säkert och att vårda din bil när du har lämnat den hos oss för utförande av en tjänst.
    Du som kund är skyldig att hålla bilen du lämnar in hos oss trafikförsäkrad. Förutsatt att vi inte har agerat försumligt eller vårdslöst står du själv risken för bilen när den är i Bilias vård.

    Du har rätt att avbeställa en tjänst innan den avslutas mot en ersättning för den del av en tjänst som redan har utförts samt för arbete som måste utföras trots avbeställningen. Ersättningen ska motsvara det pris som skulle ha gällt, om avtalet endast hade avsett vad som utförts. Bilia har vidare rätt till ersättning för förluster i form av kostnader för den återstående delen av tjänsten samt ersättning för förluster i övrigt på grund av att Bilia underlåtit att ta sig an annat arbete eller på grund av att vi på annat sätt inrättat oss efter uppdraget att utföra tjänsten.

  • Ångerrätt för konsumenter vid köp på distans

    Vid köp på distans har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person, tagit emot en beställd vara eller från den dag ett avtal om tjänst ingås (ångerfristen).

    Om du vill ha rätt till full återbetalning för en vara om du ångrar ditt köp får du inte hantera varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Skulle du hantera varan utöver detta har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag som motsvarar vad varan minskat i värde på grund av sådan hantering, se vidare nedan.

    Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor och tjänster:

    (a) en tjänst som har fullgjorts förutsatt att du som konsument uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och därmed gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts;

    (b) en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel;

    (c) en vara som till sin natur är sådan att den efter leverans sammanblandas med en annan vara på så sätt att varorna inte kan skiljas från varandra; eller

    (d) en vara med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.

    I samband med en beställning av vara eller tjänst för vilken ångerrätt inte gäller får du tydlig information om detta.

    Om du vill ångra ett köp ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till oss. För en smidig hantering rekommenderar vi dig att kontakta vår kundtjänst via Webbplatsen. Du ska då ange ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, orderdatum, e-postadress och vid köp av flera varor, vilka varor du önskar ångra köp av i meddelandet. Du kan också välja att använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, eller vår retursedel som du finner här.

    För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det att du sänder ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen löpt ut.

    Vid utövande av ångerrätten erbjuder vi fri returfrakt inom Sverige. För att få fri returfrakt behöver du använda den returfraktsedel som kundservice skickar till dig efter att du meddelat oss att du vill returnera en vara. Om du använder ett annat fraktalternativ får du själv betala returfrakten. Du ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar varan väl emballerad och i originalkartong. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till oss. Returer ska göras enligt de metoder och anvisningar som anges på Webbplatsen, du finner dessa här.

    Om du utövar din ångerrätt kommer vi betala tillbaka det belopp som du betalat för den ångrade varan eller tjänsten inklusive eventuell fakturaavgift och leveransavgift om beställningen returneras i sin helhet, dock inte extra kostnader till följd av att du valt ett annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder. På det belopp som ska återbetalas för en ångrad vara har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde. Detta gäller endast om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. På det belopp som ska återbetalas för en ångrad tjänst har vi rätt att dra av en proportionell andel av det avtalade priset, i den mån priset är skäligt, för en tjänst som delvis utförts innan du utövade ångerrätten förutsatt att du begärt att tjänsten ska börja utföras under ångerfristen.

    Vi betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vid ånger av en vara får vi dock vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde om det inte finns hinder för sådan återbetalning eller om inte annat överenskommits.

  • Garanti

    Vi lämnar ett (1) års garanti på varor men notera särskilt att förbrukningsvaror omfattas inte av garantin. Om det uttryckligen framgår på Webbplatsen eller i medskick som följer varan att en vara omfattas av längre garantitid än ett år gäller sådan längre garantitid. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende. För dig som handlar via PriceRunner ingår också PriceRunners köpgaranti.

    Vi lämnar ett (1) års garanti på service och reparationer som utförts av oss på Bilia. Vi lämnar även garanti på de tjänster som vi utför i samband med monterat & klart av originaltillbehör. Garantin gäller inte om bilen utsatts för yttre åverkan, varit inblandad i krock, använts i tävlingssammanhang, om någon varit oaktsam och inte brukat eller vårdat bilen och därigenom påverkat det jobb vi utfört eller annan omständighet som inte vi kan påverka.

    Kundens orderbekräftelse eller kvitto vid betalning gäller som garantibevis.

  • Reklamation

    Du som är konsument har alltid rätt att reklamera fel i varor och tjänster inom tre år från det att du mottog varan. Kund som är näringsidkare har alltid rätt att reklamera fel i varor inom två år från det att varan mottogs. Om du vill reklamera en vara eller tjänst ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Bilia. För att vara giltig måste reklamationen göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du som är konsument har upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.

    Vi rekommenderar att reklamationer görs enligt det tillvägagångssätt som anges på webbplatsen. För dig som är konsument står vi returfrakten för godkända reklamationer av varor, vi tillhandahåller då en returfraktsedel. När vi fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig i enlighet med gällande lag ersätter vi varan eller avhjälper felet. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande lagstiftning. Visar det sig att det inte finns något fel med varan returneras den åter till dig. Vi fakturerar då en administrationsavgift om 250 SEK, kostnaden för båda returer samt eventuell kostnad för felsökning.

    Bilia står risken för varan under leveransen till dig. Du står dock själv risken för varan om den returneras, se därför till att paketera varan väl och skicka gärna varan i en spårbar försändelse.

    Om varan eller kartongen har fått en skada i transporten önskar vi att du följer reklamationsinstruktionerna som anges av transportören. För reklamation av tjänst gäller vad som anges i MRF:s reparationsvillkor personbil.

  • Ansvarsbegränsning - näringsidkare

    Den kund som är ett företag har utöver prisavdrag inte rätt till ersättning för eventuell direkt eller indirekt skada. Detta gäller även om en vara eller tjänst är felaktig, bristfällig eller om det har uppstått dröjsmål vid leveransen.

  • Produktinformation m.m

    Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen i annonser eller annat marknadsföringsmaterial, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra informationen på Webbplatsen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en produkt som du har beställt kommer vi meddela dig detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. Vi kommer inte kompensera dig för eventuella fel som anges ovan.

    Bilder av produkter på Webbplatsen, i annonser och annat marknadsförings-material ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal produkter du erhåller eller produktens exakta utseende, funktioner eller ursprung. Utöver vad som följer av tvingande lag ansvarar vi inte för information som kommer från en tredje part.

    Informationen på Webbplatsen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från oss eller våra licensgivare.

  • Personuppgifter

    Bilia är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du vår integritetspolicy som du också kan ta del av i samband med köp och som finns på Webbplatsen, se här.

  • Övrigt

    Bilia har antagit en uppförandekod som alla medarbetare ska rätta sig efter. Uppförandekoden finns tillgänglig på Webbplatsen, du hittar den här.

    Bilia har rätt att helt eller delvis överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt dessa villkor.

  • Tillämplig lag och tvist

    Vid eventuell tvist med dig som är konsumenter följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du som är konsument kan även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning som du når här

    Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och, med undantag för vad som anges under stycket ovan, avgöras av allmän domstol.

Skriv ut
  • Kan jag ångra mitt köp?

    Har du beställt ombuds- eller hemleverans av din beställning har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. För att få fri returfrakt behöver du använda den returfraktsedel som kundservice skickar till dig efter att du meddelat oss att du vill returnera en vara. Om du använder ett annat fraktalternativ får du själv betala returfrakten. Du kan även returnera till en av våra butiker. Glöm inte att inkludera en ifylld retursedel i din retur. 

    Har du beställt till butik erbjuder vi 14 dagars öppet köp. För att kunna nyttja öppet köp ska förpackningen vara obruten och varan i nyskick.

    Läs mer under våra köpvillkor.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Reklamationer görs till kundservice eller i en av våra butiker. Vid reklamation till kundservice ber vi dig bifoga nedan information för att vi ska kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt.

    -      Webbordernummer eller orderbekräftelse
    -      Kvitto eller följesedel
    -      Beskrivning av felet på varan
    -      Översiktsbild på varan
    -      Bild som visar felet på varan

  • När kommer de varor jag beställt?

    Alla beställningar som görs hanteras redan samma dag alternativt närmsta vardag. När du beställer varorna så anger vi en beräknad leveranstid på t.ex. 2-6 vardagar. Har du beställt hemleverans eller till postombud får du ett mail med spårningsnummer. Vid beställning till butik aviseras du via SMS när din beställning finns att hämta. Om du har frågor gällande din leverans är du alltid välkommen att kontakta kundservice via telefon, chatt eller mail.

  • Måste jag som beställt varorna även hämta ut dom?

    Har du valt att få din beställning skickad till postombud skall du kunna uppvisa giltig legitimation. Om det är någon annan som skall hämta ut paketet åt dig behöver denne uppvisa både din och sin egen legitimation.

    Har du valt att hämta din beställning i en av våra butiker skall du vid förfrågan kunna uppvisa giltig legitimation. 

    Vid hemleverans kräver vi legitimation och kvittens.

  • Kan jag byta leveranssätt?

    Om du har valt att hämta din beställning i en av våra butiker finns möjlighet att byta butik.

    Har du beställt till att få din leverans skickad till dig kan du byta till en annan frakttjänst, exempelvis från postombud till hemleverans. Eventuell mellanskillnad kommer att krediteras alternativt debiteras på din beställning. Har vi redan hunnit behandla din beställning går det inte längre att ändra leveranssätt.

  • Kan jag få delleverans?

    Ja, om du har beställt flera varor och någon vara är restnoterad och kan ej levereras inom beräknad leveranstid. Vi kontaktar dig per mail eller telefon i dessa fall.

  • Varför syns inte alla leveranssätt i kassan?

    I våra butiker finns ett begränsat sortiment och medan många av våra produkter går att beställa för uthämtning i butik finns det också en del produkter som endast levereras via postpaket från vårt onlinelager.
    En del av våra produkter kan vi av säkerhetsskäl inte leverera via postpaket och de kan därför endast beställas för uthämtning i någon av våra butiker.

  • Passar produkten min bil?

    Vi erbjuder filtrering med hjälp av registreringsnummer eller bilmodell under många av våra kategorier. Denna filtrering tar fram de produkter som passar den angivna bilmodellen och inte alltid en specifik bil. För vissa produktsortiment kan det förekomma att du behöver göra ett eget val utifrån ett flertal olika produkter som passar den bilmodell du angivit, exempelvis om bilen har utrustningsnivån R-Design eller inte.

  • Kan jag förskottsbetala om jag väljer att hämta min beställning i butik?

    Nej, om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker kan du i dagsläget endast betala på plats i butiken i samband med att du hämtar din beställning.

  • Kan jag betala med CarPay i butik?

    Nej, i dagsläget kan du endast betala med ditt Biliakort i våra butiker om du vill samla poäng eller ta del av våra Biliakortskampanjer.

  • Kan jag betala mitt verkstadsbesök med CarPay?

    Ja, har du bokat monterat & klart och haft din bil inne hos oss kan du betala din verkstadsnota med CarPay-appen. Självklart går det bra att även betala med ditt Biliakort också.

Skriv ut